Page 28 - Merimies 1 2018
P. 28

                 TYÖTTÖMYYSKASSA TIEDOTTAA
Jäsentyytyväisyyskyselyn tuloksia
KULJETUSALAN TYÖTTÖMYYSKASSA jär- jesti lokakuussa kolmannen kerran jäsentyy- tyväisyyskyselyn. Kysely on aiemmin toteu- tettu vuosina 2012 sekä 2014. Tällä kertaa saimme vastauksia 564 jäseneltä. Kyselyssä selvitettiin jäsenten mielikuvia kassasta ja sen palveluista ja palvelukokemuksia sekä kassasta että aluetoimistoista.
Jäsenten tyytyväisyys kassaan yleisesti oli parantunut hieman edellisistä vuosista. Jäsenet olivat aiempaa tyytyväisempiä eten- kin henkilöstön tavoitettavuuteen, henki- löstön aktiivisuuteen ja reagointiin ongel- matapauksissa.
Palautteiden perusteella selvisi, että rei- lu 60 % jäsenistä asioi kassan kanssa mie- luiten kassan verkkopalvelun kautta. Kolmasosa valitsi puhelinpalvelun mielui- simmaksi tavaksi asioida kassan kanssa. Kassa on panostanut viime vuosina paljon verkkopalveluihinsa ja nykyisin omalle kä- sittelijälle voi lähettää viestin Netta-palve- lun kautta. Näin ollen käsittelijään voi ottaa helposti yhteyttä myös puhelinpäivystys- aikojen ulkopuolella. Puhelinpäivystykses- sä annamme yleisluontoista tietoa etuuk- sien hakemisesta sekä näemme, missä vaiheessa hakemuksen käsittely on ja tar- vitseeko kassalle toimittaa lisäselvityksiä. Puhelinpäivystyksen aika on rajattu kol- meen tuntiin päivässä, jotta voimme taata käsittelijöille työskentelyrauhan.
Palautetta saimme myös kirjepostin hitau- desta koskien kassan lähettämiä kirjeitä. Netta-verkkopalvelussa sinulla on mahdol- lisuus valita paperisen kirjeen esto, jolloin et saa sinulle lähetettyjä kirjeitä enää pos- titse, vaan ne näkyvät Netan sähköisissä kirjeissä viestintä-osiossa. Tämän ominai- suuden myötä kirjeet saavuttavat sinut no- peammin, eikä sinun tarvitse enää odottaa kirjeitä postitse. Takaisinperinnän kirjeet ja etuuspäätökset tulevat kuitenkin valinnas- ta huolimatta edelleen postitse. Päivitä sähköpostiosoitteesi ja ota käyttöön pape- risen kirjeen esto sekä sähköposti- ilmoitukset Netan Omat tiedot/Yhteystie- dot -osiossa.
Kassa kiittää kaikkia vastanneita. Kaikki palautteet luettiin ajatuksen kanssa ja olemme kiitollisia siitä, että saimme paljon tietoa jäsenistön kokemuksista kassan kanssa toimimisesta. Palautteen perusteel- la pystymme kehittämään toimintaamme edelleen ja parantamaan palveluamme vastaamaan jäsenten tarpeita.
Kassan jäsentyytyväisyyskyselyyn osallistu- neiden kesken arvottiin kolme kappaletta 50 euron arvoisia Verkkokauppa.comin lah- jakortteja. Tällä kertaa arpaonni suosi on- nekkaita voittajia Vantaalta, Mynämäeltä sekä Hailuodolta. Voittajiin on oltu henki- lökohtaisesti yhteydessä. Onnea voittajille!
 PUHELINKASSAPALVELU tullaan lo- pettamaan 28.2.2018 vähäisen käy- tön vuoksi.
Voit lähettää jatkossa hakemuk- sesi kätevästi Netta-verkkopalvelun kautta. Netta-palvelun löydät työt- tömyyskassan verkkosivuilta osoit- teesta www.kuljetusalantk.  tai suo- ralla linkillä palveluun https://netta.kuljetusalantk. /login.
Netta-verkkopalvelussa voit ha- kemusten lähettämisen lisäksi päivit- tää tietojasi ja viestiä työttömyyskas- san kanssa tietoturvallisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Netta on käytet- tävissä niin tietokoneella, tabletilla kuin älypuhelimellakin, kunhan lait- teellasi on internetyhteys. Käyttö on- nistuu myös esimerkiksi kirjastossa.
Mikäli et pysty lähettämään hake- mustasi sähköisesti, on vaihtoehtona toimittaa hakemus omaan aluetoi- mistoon, josta se lähetetään työttö- myyskassalle tai lähettää hakemus postitse suoraan kassalle osoitteella:
Kuljetusalan Työttömyyskassa PL 65
00531
Helsinki
28 MS // 1 • 2018



















































































   26   27   28   29   30