Page 20 - 10 askelta uudistumiseen
P. 20

  Lue koko juttu >
UNELMIEN JOHTAMINEN
  Oulun kaupunki:
Meillä on unelma
Oulun kaupungilla on unelma. Sen toteutumiseksi oululaisten kaupungilta saamaa asiakaspalvelua kehitetään niin, että tarjolla olisi Suomen paras asiakaspalvelukokemus. Ai mikä se unelma on? Se on, että Oulussa asuu maailman tyytyväisimmät asukkaat. Vaatimattomaksi unelmaa ei ainakaan voi syyttää, mutta kuinka se oikein saavutetaan.
OULUN KAUPUNGIN asiakaspalvelu on keskitetty Oulu10-palvelupisteisiin. Oulun Torikadulla sijaitsevan palvelu- pisteen ohella etäämmällä keskustasta on viisi asiointi- ja yhteispalvelupistettä. Oulu10-pisteissä asiakas voi mm. saada neuvontaa ja ohjausta kaupungin palveluista, ostaa joukkoliikenteen ja eri kulttuuritahojen lippuja, maksaa kaupungin lähettämiä laskuja tai vuokrata vene- tai viljelypalstoja. Asiointi- ja yhteispalvelupisteissä tarjolla on myös neuvontaa ja ohjausta valtiohallinnon palveluista sekä etäpalveluyhteydet. Usean palvelupisteen ohella tärkeää on monikanavaisuus, ja yksipuolisen tiedottamisen rinnalle on noussut vuorovaikutus kuntalaisten kanssa.
– Asiakas voi valita, miten haluaa palvelua saada. Fyysisten palvelupisteiden ohella palvelemme puhelimitse, chatin tai sähköpostin välityksellä sekä Oulun
kaupungin Facebook- ja Twitter-sivuilla. Tekniikan kehittyessä ja esimerkiksi vahvan tunnistamisen myötä asioita voi hoitaa säh- köisesti yhä monipuolisemmin, avaa palvelu- päällikkö Minna Rekilä-Similä.
Myös pop up -palvelupisteitä on kokeiltu esimerkiksi oppilaitoksissa ja kauppakeskuk- sissa. Vastaanotto on ollut hyvä.
”Mikä tahansa muutos onnistuu sitä paremmin ja varmemmin, mitä enemmän
se lähtee henkilöstöstä.”
Kuvassa palvelu- esimies Katriina Lipponen (vas.) sekä palveluasi- antuntijat Pekka Perätalo ja Anna Nyman.
 20 10 askelta uudistumiseen
Työpaikkatarina





















































































   18   19   20   21   22