Page 14 - MS_5_2018
P. 14

                                  TYÖTTÖMYYSKASSA TIEDOTTAA
Usein kysyttyä
Sain kirjeen maksamattomista/ puuttuvista jäsenmaksuista, keneen minun tulee olla yhteydessä?
Sekä kassa että liiton jäsenrekisteri tarkas- televat jäsenmaksujasi ja saattavat lähettää sinulle kirjeen puutteellisista tai maksamat- tomista jäsenmaksuista. Jäsenmaksuasiois- sa ensisijainen yhteydenottotaho on liiton jäsenrekisteri. Pääset asioimaan liiton jäsen- rekisterin kanssa liiton e-asioinnin kautta tai puhelimitse.
Mikäli olet päivärahan saajana tai olet lähettänyt kassalle ensimmäisen hake-
Muutoksia verokorttien toimittamisessa vuonna 2019
KASSA ON TÄHÄN MENNESSÄ saanut jä- senten verotiedot suoraan verottajalta sähköisesti. Vuoden 2019 alusta lukien kassa saa myös jäsenten muutosverokortit sähköisenä, joten niitä ei enää erikseen tar- vitse toimittaa kassalle. Muutosverokorttia tilatessa kannattaa kuitenkin muistaa edelleen tilata kortti etuutta varten, ei palkkaa varten, jotta kassa voi käyttää muutosverokorttia.
muksesi ja kassa lähettää sinulle erillisen laskun maksamattomista jäsenmaksuista, voit olla yhteydessä kassaan, jolloin näem- me tarkemmat tiedot jäsenmaksuvajeen synnystä.
Mitä tehdä, jos päivärahoja ei näy pankkitilillä maksupäivänä?
Kassa laittaa päivittäin maksuun valmiiksi käsitellyt hakemukset. Käytännössä päi- värahat ovat jäsenten tilillä viimeistään kahden päivän päästä siitä, kun hakemus on käsitelty. Tarkka maksupäivä ilmenee maksuilmoituksesta. Mikäli rahaa ei mak-
suilmoituksessa mainittuna maksupäivä- nä näy omalla pankkitilillä, kannattaa en- sisijaisesti käydä katsomassa oman pankin sivuilta, ilmoitetaanko siellä mahdollises- ta häiriöstä. Kassa maksaa päivärahat OP:n tililtä, joten myös OP:n verkkosivut voi tarvittaessa tarkistaa. Yleisin syy siihen, ettei päivärahoja näy tilillä maksu- päivänä on häiriö pankin verkkotoimin- nassa.
Mikäli pankin verkkosivuilla ei ilmoiteta häiriöstä, kannattaa olla yhteydessä kas- saan, niin voimme yhdessä selvittää, mitä on tapahtunut.
    Poikkeuksia kassan aukioloajoissa
Kassan asiakaspalvelu Siltasaarenkadulla palvelee jatkossa uusin aukioloin. Asiakaspalvelupiste on auki arkisin klo. 9–12 ja klo 13–15.
Joulun ja uudenvuoden aikaan kassa palvelee seuraavasti:
Perjantaina 21.12. kassa sulkeutuu klo 12. 24.12.–26.12. kassa on suljettuna. 27.–28.12. kassa palvelee normaalisti. 31.12.–1.1. kassa on suljettuna.
14 MS // 5 • 2018


















































































   12   13   14   15   16