Page 23 - 10 askelta uudistumiseen
P. 23

 RISTO HAVUNEN, JOHANNA VESTERINEN JA PIRKKO JOKINEN:
Asiakaskokemuksen johtamisella menestystä
ASIAKASKOKEMUS ON paljon esillä. Siitä puhu- taan ja kirjoitetaan. Mutta mitä se on asiakkaan näkökulmasta? Mitä asiakkaat odottavat ja ar- vostavat, kuinka he toimivat valitessaan tuottei- den ja palvelujen tarjoajia? Miten voimme auttaa heitä heidän päätöksenteossaan?
Pullonkaulana on usein kyky viedä asiakaskoke- musta edistävä strategia, arvot ja toimenpiteet käytäntöön niin, että yrityskulttuuri muuttuu entistä asiakaslähtöisemmäksi. Tähän auttavat systemaattiset, selkeät ja konkreettisiksi etapeik- si asetetut askelmerkit, jotka vievät tehokkaasti maaliin.
Asiakaskokemus ja sen kehittäminen kuuluvat
yrityksessä jokaiselle. Tarvitaan kuitenkin tarmo-
kas esimies, vauhdittaja luomaan edellytykset jokaiselle onnistua omalla tontillaan. Entä kuinka esimies onnistuu tässä monimuotoisessa tehtävässä parhaiten? Esimiestä ohjaa asiakaskokemuksen kehittämisessä yksinkertaistet- tu kolmivaiheinen polku ja vielä tsekkilista etenemisen varmistamiseksi.
Toivomme, että nämä näkemyksemme ja kokemuksemme auttavat sinua omassa työssäsi. Onnea matkaan!
 Kuvassa Risto Havunen, Johanna Vesterinen ja Pirkko Jokinen.
      Johanna Vesterinen: Asiakaskokemus agendalle -
8 askelella liikkelle
ASIAKASKOKEMUS on tänä päivänä nostettu lähes poik- keuksetta jokaisen yrityksen strategiaan, visioon tai arvoihin. Se, miten nuo ylätasolle kirjatut lauseet konkretisoituvat käytän- nön toimiksi ja konkreettisiksi tavoitteiksi, vaihtelee suuresti.
Lue lisää >
Pirkko Jokinen: Asiakkaat haluavat enemmän
HENKILÖKOHTAISUUTTA, vaihtoehtoja, vuorovaikutusta, kuuntelua, nopeita vastauksia ja ratkaisuja... Vastaa haasteeseen, se kannattaa. Asiakkuuskoke- mus on summa kaikista niistä kokemuksista, joita asiakkaalle kertyy kohtaamisista yrityksen kanssa.
Lue lisää >
Risto Havunen: Esimiehen avaimet asiakaskokemuksen johtamiseen
ASIAKASKOKEMUKSEN johtami- sessa on tärkeää päästä nopeasti eteenpäin. Ihmisten motivaatio kasvaa eksponentiaalisesti,
kun edistys on konkreettista ja arjen tekemisellä on siihen selvä vaikutus. Jos asiakaskeskeisen toiminnan kehittäminen jää pu- heen tasolle, se kääntyy itseään vastaan.
Lue lisää >
 10 askelta uudistumiseen 23














































































   20   21   22   23   24