Page 4 - 10 askelta uudistumiseen
P. 4

  Lue koko juttu >
ARVOJOHTAMINEN
  Bonnier Books Finland:
Arvoja ei luoda, ne löydetään
Kun Bonnier Books Finlandin toimitusjohtaja Timo Julkunen pyysi kustannuspäällikkö Leena Järvenpäätä vetämään arvotyöryhmää Suomessa, hän suostui mielellään. Arvotyötä oli tehty Bonnierin muiden maiden yksiköissä jo aiemmin, mutta Suomessa liikkeelle lähdettiin tyhjältä pöydältä. Konsernitasolta ei haluttu ohjata sen enempää arvotyöskentelyä kuin syntyviä arvojakaan.
TEHTÄVÄN SAATUAAN Järvenpää ryhtyi oitis muodostamaan ympärilleen työryhmää. Yksi nelihenkisen työryh- män jäsenistä on business controller Otto Kajander, joka on tuonut humanistivoittoiseen ryhmään talousosaston näkökulmaa.
– Laajemman näkemyksen saamiseksi pyysin mukaan sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en ihan päivittäin tee yhteis- työtä, muistelee Järvenpää.
Bonnier oli ostanut Tammen jo 1990-luvulla ja WSOY liittyi konser- niin vuonna 2011. Tämä merkitsi kahden vanhan kulttuurin muutta- mista saman katon alle. Järvenpään mukaan aika arvopohdinnoille olikin otollinen.
– Hyvin antoisaa tässä on ollut se, että kaikki puhuvat samaan aikaan samasta asiasta. Matka on ollut tärkeä. Vaikka työ on vielä kesken, niin jo nyt on syntynyt paljon hyvää, Järvenpää pohtii.
”Tärkeintä meille oli se, että jokainen tuntisi saavansa
olla tässä mukana.”
Suuri arvokeskuste- lu, henkilöstöinfon arvovartit, arvo- agentit ja arvo- taulut ovat olleet Bonnierin keinoja osallistaa koko työ- yhteisöä arvotyö- hön, kertovat Otto Kajander ja Leena Järvenpää.
 4 10 askelta uudistumiseen
Työpaikkatarina





















































































   2   3   4   5   6