Page 55 - Arvoa synnyttävän liiketoiminnan lähteillä
P. 55

                 Brändin merkityksen rakentaminen osana arvonluontia
1980-luvulla Neuvostoliiton osuus Suomen ulkomaankaupasta oli jopa 25 prosenttia. Meillä ei ollut mitään tarvetta rakentaa brändejä.
Anssi Järvinen, luova johtaja, Superson
Kun Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto oli voimissaan, Suomellakin meni hyvin Bilateraalisen kaupan ansiosta muun muassa paperiteollisuus kukoisti ja tehdaspaikkakunnilla elettiin mukavasti
Suomi valmisti sitä, mitä naapuri tarvitsi: etupäässä metsä-, metalli- ja kone- pajateollisuuden tuotteita
Paperikoneelle pääsi ansaitsemaan leipää suoraan ammattikoulusta Ay-liike sekä idänkauppa pitivät huolta leivän leveydestä
Kun Abban euroviisuvoitto loi pohjaa musiikille yhtenä Ruotsin aineettoman arvonluonnin ja viennin menestyskategorioista ja musiikkialan tuottajat pukeutuivat naapurissa Pradaan, Suomesta vietiin Neuvostoliittoon paperia, jolle painettiin Pravdaa
UUSI ARVONLUONTI JA ASIAKASARVO 55



























































































   53   54   55   56   57